Development of a didactic synquwine for bachelors in the direction of tourism

Development of a didactic synquwine for bachelors in the direction of tourism

Authors

Keywords:

didactic syncwine, national quality system of tourist services, Finland, Scandinavian model

Abstract

The relevance of the research topic is due to the fact that when studying individual topics that have a wide information and textual base, students have problems with summarizing the material being studied and its brief presentation. We have proposed a method of active learning - didactic syncwine, which allows you to reduce the description of difficult questions in just 5 descriptive lines. An example of the development of syncwine for studying a topic in the course «Quality management of services in tourism» (bachelor's degree «Tourism», 4th year) is shown.

Author Biography

Svetlana Ivanovna Yakowleva, Tver State University

Doctor of Economic Sciences, Candidate of Geographical Sciences, Associate Professor, Professor of the Department of Tourism and Nature Management

References

Азарова Л. Н., Кривова В. А. О диагностике метапредметных компетенций у первокурсников высших образовательных учреждений // Теория и практика общественного развития. Международный научный журнал. № 10 (2015). URL: http://teoriapractica.ru/rus/files/arhiv_zhurnala/2015/10/pedagogics/azarovakrivova.pdf.

Болонский процесс: Результаты обучения и компетентностный подход (книга-приложение 1) / Под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В.И. Байденко. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2009. – 536 с. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/npo/20120325213454.pdf.

Дидактический синквейн на сайте Cinquain.ru: http://cinquain.ru/vidysinkvejnov-s-primerami/.

Ермекова Ж.Т. Синквейн на занятиях профессионального русского языка // Сборник ЕНУ им. Л.Н. Гумилева, г. Астана, Казахстан, 2012. С. 128–133. URL: http://enu.kz/repository/repository2012/Sbornik,%20razdel%202.rtf.

Куулар Л.Л., Куликова М.П. Синквейн-метод – средство реализации метапредметных результатов освоения основных образовательных программ // Электронный научный журнал «Современные проблемы науки и образования». № 3. 2014. URL: http://www.scienceeducation.ru/pdf/2014/3/472.pdf.

Макеева Д. Р. Зарубежный опыт формирования национальной системы качества туристских услуг: опыт Финляндии // Сервис в России и за рубежом. 2014. №2 (49). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zarubezhnyy-opyt-formirovaniyanatsionalnoy-sistemy-kachestva-turistskih-uslug-opyt-finlyandii (дата обращения: 09.06.2021).

Правила написания синквейна. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D 0%B2%D0%B5%D0%B9%D0%BD.

Тарханова И.Ю. Интерактивные стратегии организации образовательного процесса в вузе: учебное пособие. – Ярославль: Издво ЯГПУ, 2012. – 67 с.

Шавандина О.А. Технологии оценивания компетенций магистрантов, обучающихся по программе «Учёт, анализ, аудит» // Известия Алтайского государственного университета. 2013. №4 (31). С. 131– 135. URL: http://journal-aael.intelbi.ru/main/wpcontent/uploads/2013/10/%D0%9E.%D0%90.- %D0%A8%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8% D0%BD%D0%B0.pdf.

Яковлева С.И. Метод синквейна для изучения регионов разных типов // Псковский регионологический журнал, № 24. 2015. С. 107- 114. URL: http://pskgu.ru/projects/pgu/storage/prj/prj-24/prj-24-09.pdf.

Published

2021-06-10

How to Cite

1.
Yakowleva СИ. Development of a didactic synquwine for bachelors in the direction of tourism. Вестник ТвГУ. Сер. география и геоэкология [Internet]. 2021 Jun. 10 [cited 2024 Sep. 20];(2 (34):94-103. Available from: https://journal.tversu.ru/index.php/geo/article/view/285
Loading...